Koulutoimi
Sievin vahvuutena on asukaslukuun nähden hyvässä kunnossa oleva kouluverkko. Vuosina 1998-2016 on kouluja kunnostettu sekä rakennettu lisätiloja. Seitsemästä alakoulusta kaksi on kokonaan uusia. Myös koulukeskuksen ylä- ja alakoulu ovat yli 50 % :sesti uusia kiinteistöjä.
Koululaitos tarjoaa oppilaille perustiedot ja -taidot elämää ja jatko-opintoja varten. Koulutoimen yhteistyö kotien kanssa tarkoittaa ennen muuta yhteistä kasvatustavoitetta. Tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua myönteisiksi ja yhteistyökykyisiksi kansalaisiksi.
Aamu- ja iltapäivätoiminta halutaan säilyttää vanhempia tukevana toimintana. Toiminta tukee koulun ja kodin kasvatustyötä, edistää lasten hyvinvointia, ennaltaehkäisee syrjäytymistä sekä lisää lasten osallisuutta.
Sievin lukion opiskelijat saavat pääosin käyttöönsä pakollisten kurssien oppimateriaalit lukiolta. Tämä on merkittävin ja tehokkain taloudellinen tuki opiskelijoille myös tehtyjen kyselyjen mukaan. Esimerkiksi ensimmäisen lukuvuoden pakollisten kurssien oppimateriaalien arvo on yli 700 €. Tuki jatkuu lukio-opintojen loppuun saakka.
Yhteystiedot
vs. koulutoimenjohtaja
Teemu Pelkonen
044 4883 345
etunimi.sukunimi(at)edu.sievi.fi
ts. toimistosihteeri
Soila Heikkilä
044 4883 246
etunimi.sukunimi(at)edu.sievi.fi
Tiedotteet
Suomen valtioneuvoston uusi linjaus 20.03.2020
Perusopetuksen oppimisen tuen järjestäminen poikkeusoloissa 14.4.2020 alkaen
Tartuntatautilain 58 §:n mukainen päätös oppilaitosten tilojen sulkemisesta Pohjois-Suomen aluehallintoviraston toimialueella
Sievin kunnan tiedote koronavirusepidemian johdosta
Sievin perusopetuksen opetussuunnitelma
Lukion opetussuunnitelma
Perusopetuksen koulujen ja lukion työ- ja loma-ajat 2019-20
Perusopetuksen koulujen ja lukion työpäivät 2019-20
Perusopetuksen koulujen ja lukion työ- ja loma-ajat 2020-21
Perusopetuksen koulujen ja lukion työpäivät 2020-21
Sievin koulukyytiperiaatteet
Koulutoimen ja varhaiskasvatuksen tietosuojaseloste
Seloste käsittelytoimista MultiPrimus
Seloste käsittelytoimista Google Suite for Education